Blog: 6 redenen om te kiezen voor de werkbonnen app van A1 Software

De werkbonnen app van A1 Software is een musthave voor iedere (service-)monteur in de buitendienst. De (service-)monteur heeft inzage in zijn werkorders met de daarbij horende informatie zoals contactgegevens van de klant, uitvoerlocatie, bestelde materialen en eventueel meegestuurde documentatie. Daarnaast biedt de app de mogelijkheid om de historie van eerdere werkbonnen/storingen terug te zien.

In deze blog geven we je nog 6 redenen om te kiezen voor deze app.

Inzicht voorbereiding en planning

1. Helder inzicht bij voorbereiding en planning

Voordat de monteur op pad gaat moet de werkorder door de planner op kantoor worden ingepland. Zodra de werkorder is ingepland, is deze ook zichtbaar voor de monteur en heeft hij een goed overzicht van zijn openstaande werkorders. Bij het openen van de werkorder kan de monteur zien of er materialen voor de werkorder benodigd zijn, daarnaast is er een mooi overzicht met contactinformatie, adresgegevens en de opdrachtomschrijving van de werkorder.

Reis- en werktijd registratie

2. Automatische reis- en werktijd registratie

De app maakt het makkelijk om doormiddel van op het uitvoeradres te klikken een link te leggen met een navigatiesysteem zoals bijvoorbeeld Google Maps. Het is ook mogelijk om vanuit de app direct de klant te bellen door op het telefoonnummer te klikken.
Wanneer de monteur vertrekt naar de klus geeft hij aan dat hij gaat reizen. De reistijd wordt automatisch vastgelegd en kan, indien gewenst, worden doorberekend aan de klant. Ditzelfde geldt uiteraard ook voor de getelde werktijd. Wanneer de monteur gaat pauzeren of er komt een spoedklus tussendoor, dan kan de werktijd eenvoudig gepauzeerd en later herstart worden.

Registratie van verbruikt materiaal

3. Registratie van verbruikt materiaal

Materiaal kan als verbruikt worden opgegeven. Dit werkt, indien gewenst, ook met autovoorraden.

Alle informatie bij de hand

4. Alle informatie bij de hand

De monteur heeft de mogelijkheid om gekoppelde documenten in te zien. Denk hierbij aan technische tekeningen of installatiehandleidingen etc. Daarnaast is het voor de monteur ook mogelijk om zelf documenten aan de werkorder toe te voegen zoals bijvoorbeeld foto’s.
Om dit proces in de toekomst nog eenvoudiger en sneller te laten verlopen heeft de monteur de mogelijkheid om QR-codes of barcodes aan de installatie toe te voegen. Zo hoeft hij later alleen nog maar de QR- of barcode te scannen om de juiste gegevens in beeld te krijgen.

5. Uitgebreide mogelijkheden bij afhandelen van de werkorder

Voordat de monteur de werkorder afmeldt kan er ook een checklist worden ingevuld, aangegeven worden of een collega geholpen heeft, interne notities maken, of er een vervolgafspraak moet plaatsvinden, bijvoorbeeld omdat er nog materiaal besteld moet worden en uiteraard de uitgevoerde werkzaamheden noteren. Na dit alles kan de klant eenvoudig een handtekening plaatsen waarna hij direct een kopie van de werkorder krijgt gemaild.

Informatie is realtime beschikbaar

6. Informatie is realtime beschikbaar

Alle informatie is realtime beschikbaar en dus ook direct op kantoor inzichtelijk. Na het afhandelen van de werkorder door de monteur kan men op kantoor deze nog eenvoudig controleren en daar waar nodig aanpassen. En, niet onbelangrijk, de factuur versturen!

Kortom een app met vele mogelijkheden die installatie- en servicebedrijven veel tijdwinst oplevert. Geen zoekgeraakte papieren werkorders meer of onleesbare handschriften van de monteur dat ontcijferd moet worden alvorens de factuur verstuurd kan worden. Wel alles inzichtelijk én digitaal!

Benieuwd naar hoe deze service-oplossing werkt? Bekijk dan het webinar “Service” over dit onderwerp terug of vraag een (online) demonstratie aan.